The Sun Still Sleeps
Hi, this is my blog. i hope you enjoy it.




posted : Thursday, March 24, 2011
title : Bebelan aku kepada korang.
Masa aku balik dari P.J aku ade cerita yang nak share kat korang. tapi entah kenapa aku lupa! hangin betul aku. apesal la aku selalu lupa apa yang aku nak tulis. padahal benda yang aku nak tulis tu benda yang baru aku nampak dan realize. hal lupa ni bukan 1st time jadi kat aku. selalu sangat jadi!eh,eh! aku dah ingat balik!

ok, tadi masa aku dok browse kt FB, aku tertengok la video ni. ade orang cuba bunuh diri kat KB Mall, Kelantan! dari rakaman yang aku tengok tu seorang perempuan MELAYU nak bunuh diri. yah! MELAYU! korang tak silap baca. Bangsa kita! motif dia nak bunuh diri, aku tak dapat pastikan.

tapi aku jadi hairan la dengan orang zaman sekarang. Apesal kau nak bunuh diri cik kak oi?! benda tu kan tak elok. apa jua prob datang, mesti ada jalan penyelesaian. tak mungkin takde. Allah bagi otak ko buat ape? letak kat jubo? fikir la. kalau kau bunuh diri, kau ingat problem selesai? tak lar der.. makin bertambah ade lar.

kau takde fikir ke pasal family ko? nak tanggung malu atas tindakan bodoh ko. pastu ko buat orang sekeliling ko sedih. ko sanggup ke tengok mak ko menangis tengok anak die mati dalam keadaan camtu plus murtad? bapak ko lagi la susah. nak uruskan mayat ko lagi. tak ke semua tu nyusahkan dia! patunya ko yang uruskan bila dia pergi nanti. tapi, terbalik!

kepada korang yang rasa nak bunuh diri tu, tolong la fikir pasal orang sekeliling korang. terutamanya family korang! mungkin sorang jer tak sayang korang. tapi family korang tetap sayang korang. so, aku merayu kat korang yang bijak lagi bistari, please fikir sebelum bunuh diri. tapi kalau korang bengap nak mampos, dipersilakan buat macam tu! pastu, pandai-pandai la korang menjawab dalam kubur ye.

sekian, terima kasih!